ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

طرز تهیه غذا

چشم دوستان عزیز.براتون طرز تهیه اون غذاها رو میذارم.البته که خودتون هنرمندین ولی خوب با همین مواد اولیه بعضیامون غذاهای یه جور دیگه هم درست میکنیم که خوبه برای هم عنوان کنیم دیگه. 

خوراک مرغ: 

یه سینه بدون استخوان مرغ یعنی فقط فیله مرغ پهن و بدون برش رو داخی سینی باز کنین.روش پیاز و سیر و فلفل سبز یا رنگی ریز شده بچینید تا اونو بپوشونه.روشم نمک و فلفل سیاه و زورچوبه و آویشن و دارچین و زیره بپاشین.طبقه بعدی سبزیجات خشک و معطره هر طعمی که دوست دارین چون میدونین وقتی سبزی خشکه عطرش بیشتره.من کمی شوید،جعفری و شنبلیله و نعنای خشک انتخاب کردم.همش بشه  اندازه یک قاشق،طبقه سوم هم  عدسهای پخته اس که کاملا میپوشونیم.حالا اگه دوست دارین خلال بادام و گردوی ریز شده هم لابلای عدسها بذارین.آخرش هم قارچ ورقه شده بذارین.۲-۳ قاشق مرباخوری زغفرون غلیظ هم روی این مواد بریزین که سر میخوره و میره تا به گوشت مرغ برسه. 

خوب کف تابه رژیمی رو روغن زیتون بریزین و برشهای نسبتا نازک سیب زمینی بچینیدتا پر شه.سینی مرغ رو بگیرین روی تابه تا مرغ و مواد روش آروم سر بخوره روی سیب زمینیها.یعد هم با ورقه های به همون اندازه سیب زمینی، پنیر گودای محبوب رو روی مواد مرغ بچینین و ..... 

 راستی روی سیب زمینیها هم آوبشن بپاشین. 

در تابه رو ببندین.

اصطلاحا مواد آب میندازه و عطر و طعمش به خورد هم میره. تا زمانی که آبش کشیده بشه با حرارت بسیار ملایم پختش کامله و یه خوراک بسیار خوشبو و خوشمزه آماده دارین. 

اگه اهل سس هستین به نظرم بد نیست از رب انار برای چاشنیش استفاده کنین.من که عاشق رب انار خوشمزه خونگیم 

بپزین و بخورین و حالشو ببرین

نظرات 3 + ارسال نظر
سیندخت شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 ب.ظ

به به... معلومه خیلی خوشمزست فقط من نفهمیدم این طبقه طبقه که میگی یعنی منظورت همینه که روی مرغ اول یه لایه اینو بذاریم لایه بعد اونو... به همین ترتیب؟ بعد نمیشه از اول توی تابه گذاشت که نیاز به سُر دادن نباشه؟ به هم نمی ریزه؟

مریم و محسن شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ب.ظ http://salysky.persianblog.ir

به به
معلومه که خوشمزه می شه
دست شما درد نکنه

ســـــــاینــــــــا!. شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:46 ب.ظ

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد