ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

دستور آشپزی

و اما کوکوی گل کلم :

 مقداری گل گلم رو با گلهای جدا شده مبذاریم بخارپز بشه یا با آب خیلی کم و نمک و زودچوبه میپزیم.نرم که شد برمیداریم و آبکش میکنیم. 

کف تابه روغن زیتون و زعفرون میریزم و گل گلمها رو میچینم. من فلفل و آویشن هم بهشون میزنم.ادویه گرم برای زمستون مناسبه.کمی هم فشار میدیم که یکدست و فشرده تر شه. 

میذاریم تفت بخورن.بعد به تعداد نفرات میشه تخم مرغ روی اونها با فاصله شکست و در تابه رو میبندیم تا تخم مرغها سفت بشه.درضمن ته دیگ خوشمزه ای ته تابه شمادرست شده اگه زمان پخت رو بالاتر ببرین.

اگه تخم مرغها رو این مدلی دوست دارین معلوم باشه با همون تابه شیکتون ببرین سر سفره. (اگه تابه شما تفلون نیست که بشه برگردوندش)

میتونین تخم مرغها رو توی ظرف جدا بهم بزنین و روی گل کلمها پخش کنین و درشو ببندین تا سفت بشه.بعد توی ظرف مناسب کوکوتونو برگردونین.تزئینات دیگه به عهده خودتونه.من دخالت نمیکنم!!! 

*روز جمعه من این کوکو رو با قارچ هم تهیه کردم.فقط اولش قارچ رو توی روغن زیتون و زعفرون سرخ کنین بعد گل گلم اضافه کنین.اونم خوشمزه شده بود 

نظرات 2 + ارسال نظر
ahmad یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:26 ق.ظ http://campfa.ir/

سلام دوست عزیز اگه دوس داری لینکت کنم میتونی از بخش تبادل لینک هوشمند وبم لینک وب تو بفرستی البته قبلش منو لینک کن ....ممنون

ســـــــاینــــــــا!. یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:11 ب.ظ

رفت در سبد غذایی ما...ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد