ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

پیشنهاد منو

دو هفته دیگه میزبان 40 نفرم و علیرغم اصرار همسرم برای رفتن به رستوران برای شام و برگشت به خونه برای ادامه پذیرایی دوست دارم خودم غذاها و دسرها رو تهیه کنم.

بهمین خاطر دنبال تهیه منوی شکیلی هستم که هم به ذائقه مهمون سنتی و سن بالا جور دربیاد هم فانتزی باشه

فعلا اینا رو توی برنامه دارم

پلوی زعفرونی – شویدپلو باقالی

خوراک مرغ یا کباب کوبیده – خورش ها: کرفس- کدو- بادمجون- لوبیا هویج (سبزیجات رو آماده کردم)

کیک مرغ - سالاد فصل و یه جور دیگه مثلا ماکارونی-کلم و هویج و کشمش

بورانی اسفناج یا ماست و خیار همراه با کشمش و گردو- ترشی

کشک بادمجون یا حلیم بادمجون یا میرزا قاسمی-بدم نمیاد خوراک لوبیا چیتی با قارچ یا سوپی ترکی مثل عدسی خودمون هم بذارم یا پیراشکی گوشت و قارچ

و امممما دسرها:

ژله بستنی و ساده و میوه ای در چند طبقه(بخاطر تعداد بالا) یا خورده شیشه- پودینگ موز/توت فرنگی

از دوستان عزیز درخواست یاری دارم برای پیشنهاد بهتر و صدالبته  کم دردسرتر دسر و سالاد و پیش غذا

منتظر یاری سبزتان هستم!!!

نظرات 8 + ارسال نظر
رضا حسن زاده یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 ق.ظ

دمت گرم بابا چه حالی کنن مهمونات

مژگان یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:55 ب.ظ http://sarinavahid.blogfa.com/

به نظر من:))
1-خوراک مرغ بهتره چون هم همراه شوید پلو سرو میشه هم پلوی ساده
2-خورش کرفس و خورش بادمجان کفایت میکنه البته این نظر منه.
3-کیک مرغ و سالاد توپی رو پیشنهاد میدم.سالاد توپی بسیار راحت و خوشمزه و شیکه و میشه از شب قبل تهیه کرد.و ضمن اینکه جدید هم هست
4-برای پیش غذا اگر حوصله دارید من دلمه رو پیشنهاد میدم که فصلشم هست وگرنه همون کشک بادمجون از همش راحت تره و عالی هم هست.و یک پیش غذای فانتزی مثل پیراشکی هم کافیه .بیش از این اذیت میشین:))
5-برای دسر پیشنهاد میدم اول یه ژله یستنی درست کنید بعد توی همون قالب یک در میون ازش برش بزنید و جدا کنید و جاهای خالی رو با میوه خرد شده و ژله آلوئه ورا پر کنید.مجدد روی اون یک لایه ژله ساده بذارید یا چند رنگ ژله.
یک ظرف هم ژله خرده شیشه که از نظر من خیلی راحت و شیکه. اگرم خواستید از دسرهای آماده نارگیلی یا شکلاتی هم یک مدل داشته باشید ولی بنظرم همون دو تا کافیه.
6- بورانی و سالاد فصل هم که دارید.البته پیشنهاد من به جای سالاد فصل سبزی خوردن و انواع ترشی هست چون توی پیش غذاتون سالاد دارید و این اضافه میاد.

بی تا یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 ب.ظ

https://www.facebook.com/tasteoffood?ref=hl طهم به یاد ماندنی غذا بی نظیره یک نگاه بهش بیانداز پشیمون نمیشی

ســـــــاینــــــــا!. یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ب.ظ

همشون خوبن...منم دعوت کن
پلو هر دو مدل چون سفره خوشگل میشه
خورشت بادمجون+کباب+مرغ
فقط سالاد فصل و مخلفاتی که گفتی
بورانی اسفناج یا ماست و خیار همراه با کشمش و گردو- ترشی
حلیم بادمجون و...نه!

دسرها خوبن

گلابتون بانو دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:44 ب.ظ http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

منم دوست دارم خودم برای مهمونام غذا درست کنم.
حالا چرا این همه غذا؟ خیلی تشریفاتی و سخت میشه! چرا ساده تر برگزار نمی کنی؟ از هر خطی که نوشتی یه رقمشو انتخاب کنی خیلی هم خوبه.

مژگان سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ق.ظ http://sarinavahid.blogfa.com/

اول قالبتون رو با آب سرد بشورید و بذارید فریزر تا خوب خنک بشه.
تو این فاصله 1 بسته ژله دلخواه رو با آب جوش(1لیوان سرخالی) حل کنید و بذارید رو بخار کتری تا خوب شفاف بشه.بعد بهش 1 لیوان سرخالی بستنی وانیلی آب شده اضافه کنید و بریزید توی قالب و بذارید یخچال تا خوب بسته بشه.
حالا شما ببینید قالبتون حجمش چقدره و مثلا به 4 قسمت مساوی تقسیمش کنید و دو طرف روبروی هم رو برش بزنید و به راحتی با دست برشون دارید بذارید کنار و جاش خالیشو با میوه دلخواه(بجز کیوی)پر کنید و روشو با قاشق ژله آلوئه ورای ساده بریزید وقتی اینم بست جوریکه وقتی بهش انگشت میزنید چسبناک باشه روشو با یه ژله ساده(1لیوان آبجوش+1لیوان آب سرد) یا ژله بستنی یا هر نوع دسر دلخواهی پر کنید

مژگان سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ق.ظ

http://mamisite.com/forum/dessert/topic110-1520.html
دوستم برای ژله ای که میگم اینجا رو یه نگاهی بندازید
امیدوارم کمکتون کنه:))))))))))))))))

مژگان سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:56 ق.ظ

راستی اگر میگی قالبت کوچیکه یا مواد رو وقتی آماده کردی توی دو تا قالب بریز برای این مدل ژله.یا اینکه از یه قالب بزرگتر مثل ظرفای یکبار مصرف استفاده کن.من تو قابلمه تفلون هم درست کردم جواب داده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد