ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

مهمونی...

طی یک اقدام ضربتی و بدلیل پشت سر هم شدن تاریخ مهمونیم و سفرمون و یکسری دلایل شخصی(!)... تصمیم گرفتم خودکشی نکنم و برای شام مهمونی با اون تعداد از خدمات تالارهای شهر استفاده کنم.ممنونم از تمام دوستایی که نظر دادن و چیزایی هم ازشون یاد گرفتم که برای مهمونیای بعدی ایده های خوبی هستن.خلاصه که با پلو جوجه و کباب کوبیده و ماست و سالاد و ژله در تالار و ادامه پذیرایی در منزل و البته آشپزی خونگی برای مادر و برادرشوهر گرام که غذای بیرون رو نمیخورن و باید براشون آماده کنم و همراه ببرم در خدمت مهمونا هستیم.

کادوی روز زن

- مرسی از لطف دوستان عزیز که نظر و پیشنهاد دادن درباره منوی شام مهمونیم.......دستتون درد نکنه.همچنان همسری اصرار داره خودمو خسته و درگیر کار اضافه نکنم و مهمونها رو ببریم تالار برای شام 

- امسال از هدیه روز زن و مادر و این چیزا حرفی نشد.نه من به رو آوردم و نه همسرم چیزی گفت... عصرش که اومده بود خونه تبریک گفت برخلاف همیشه گل هم نخریده بود. 

فرداش که رفتیم دیدن مادرش با یه دسته گل میخک سفید و قرمز به انتخاب دخترک دم گلفروشی که نگهداشت گفت از طرف من برای خودتم یه دسته گل انتخاب کن و من گفتم نه نمیخوام...توی دلم گفتم : این دیگه چه مدلیه؟! 

((البته از زمان آشنایی ما تا بحال تمام گلهایی که برای من و مراسم و مهمونیامون و هدیه برای دوستی گرفتیم به سلیقه منه چون تعریف نباشه سلیقه من برای انتخال گل و ترکیب رنگ و تعداد و چیدمان و نوع و ...بد نیست و منو فقط قبول داره ))

از طرفی فردای مهمونی فامیلشون که من حال جسمی و روحی بسیار بدی  هم داشتم و به اجبار دخترک که بسیار دوست داره ما سه تایی همراه هم باشیم  زمانی که خانمها از هم به شوخی میپرسیدن چه کادویی گرفتن و من سکوت کردم و همسری هم اتفاقا شاهد بود گذشت تا فردا... دیدم همسری پیشنهاد یه تور استا.نبول دادن که با برادرم برم و رسما تحت عنوان کادوی روز زن ازش اسم برد. 

خلاصه که تا چند روز دیگه با اجازه شما راهی میشیم.

پیشنهاد منو

دو هفته دیگه میزبان 40 نفرم و علیرغم اصرار همسرم برای رفتن به رستوران برای شام و برگشت به خونه برای ادامه پذیرایی دوست دارم خودم غذاها و دسرها رو تهیه کنم.

بهمین خاطر دنبال تهیه منوی شکیلی هستم که هم به ذائقه مهمون سنتی و سن بالا جور دربیاد هم فانتزی باشه

فعلا اینا رو توی برنامه دارم

پلوی زعفرونی – شویدپلو باقالی

خوراک مرغ یا کباب کوبیده – خورش ها: کرفس- کدو- بادمجون- لوبیا هویج (سبزیجات رو آماده کردم)

کیک مرغ - سالاد فصل و یه جور دیگه مثلا ماکارونی-کلم و هویج و کشمش

بورانی اسفناج یا ماست و خیار همراه با کشمش و گردو- ترشی

کشک بادمجون یا حلیم بادمجون یا میرزا قاسمی-بدم نمیاد خوراک لوبیا چیتی با قارچ یا سوپی ترکی مثل عدسی خودمون هم بذارم یا پیراشکی گوشت و قارچ

و امممما دسرها:

ژله بستنی و ساده و میوه ای در چند طبقه(بخاطر تعداد بالا) یا خورده شیشه- پودینگ موز/توت فرنگی

از دوستان عزیز درخواست یاری دارم برای پیشنهاد بهتر و صدالبته  کم دردسرتر دسر و سالاد و پیش غذا

منتظر یاری سبزتان هستم!!!